Hur gör jag för att Humana ska bli min assistansanordnare?

Är du nyfiken på att veta mer om vad vi kan erbjuda just dig så kontakta oss. Det gäller oavsett om du ännu inte ansökt om personlig assistans, om du ska välja assistansanordnare för första gången eller om du funderar på att byta till oss från kommunen eller annan assistansanordnare.

Under Bli kund finns telefonnummer och e-post till den som är vår kontaktperson och vår lokala assistanssamordnare där du bor. Du kan också fylla i formuläret här på webben med dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig istället.
Till din närmaste kontaktperson

Det här händer sedan:

Ett personligt möte

När du kontaktar oss bokar vi in en tid för ett möte då vi träffas i lugn och ro när det passar dig. Du berättar om dina önskemål och förväntningar kring assistans och vi lär känna varandra. Vi berättar mer om vår service, till exempel vad våra kund- och assistentansvariga eller jurister kan hjälpa dig med. Mötet är kostnadsfritt och du förbinder dig inte till något.

Vi föreslår

I nästa steg presenterar vi ett förslag på hur din personliga assistans kan utformas, utifrån det du har berättat är viktigt för dig. Våra kunder brukar bli positivt överraskade.

Du beslutar

Till sist är det självklart du som fattar beslutet. När du har bestämt dig tar vi hand om allt det praktiska och från det datum du anser lämpligt tar vi över ansvaret för din personliga assistans. Svårare än så är det inte.

Hur fungerar det sedan?

Du får ett eget team som tar hand om allt som rör din assistans:

1. Din kund- och assistentansvarige som ansvarar för att din assistentgrupp fungerar och rekryterar rätt assistenter till dig eller tillsammans med dig.

2. Din jurist som hjälper dig till rätt beslut och ger dig kostnadsfri juridisk hjälp kring allt som rör din personliga assistans.

3. Din löneadministratör ser till att alla löneutbetalningar och annan administration fungerar.

Kontakta oss
Sök jobb här