Humana välkomnar Platea AB

2016-11-29 | Individ och familj

Humana, marknadsledare inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg, med verksamheter inom LSS-boenden, äldreomsorg samt förskola/skola/korttidsboende för barn med flerfunktionshinder förvärvar Platea.

Platea som nu blir en dal av Humana bedriver HVB för yngre barn (0-12 år) och deras familjer samt har även familjehem och öppenvård, där de behandlar barn och familjer med bl.a. relationsproblem i behov av omfattande gränssättningsstöd, och/ eller anknytningsproblematik. Platea tar dessutom emot både akut- och utredningsplaceringar.

Förvärvet av Platea innebär att Humana nu stärker sin position i Värmland, och tillsammans med Humana Familjehem och öppenvård i Karlstad ökar våra möjligheter att vårdfläta i regionen. Förvärvet av Platea innebär även att Humana får ökade möjligheter att ta emot och behandla yngre barn med komplexa behov och att ta emot hela familjer i HVB. Platea och Humana har en gemensam värdegrund med en samsyn på hur en bra verksamhet ska bedrivas och utvecklas. Platea kommer att ingå i division Barn och unga.

Platea som startades 2006 har 8+8 platser i HVB samt ett tiotal familjehem, ett 40-tal anställda och omsätter nästan 40 miljoner. Läs mer på www.platea.se.

Övertagandet gäller från och med nu, och innebär inga förändringar för den dagliga verksamheten.

– Jag känner mig mycket trygg med att överlåta min verksamhet till just Humana, som jag har stort förtroende för. Mina idéer och planer för Plateas fortsatta utveckling kommer nu att drivas och förvaltas på ett bra sätt – för de boende, för medarbetarna och därmed också för Plateas uppdragsgivares räkning, säger Pernilla Henriksson Nykvist.

- Vi ser fram emot att tillsammans med Platea ytterligare utveckla vår verksamhet för yngre barn med komplexa behov och deras familjer. Vi delar gemensamma värderingar och har en samsyn på hur god och utvecklande vårdverksamhet ska bedrivas, något som förenar alla inom Humana Individ och familj, säger Claus Forum affärsområdeschef Individ och familj. - Vi önskar Platea varmt välkomna till Humana-familjen.

Sök jobb här