FUGA omsorg AB välkomnas till Humana-familjen

2016-09-05 | Äldreomsorg och LSS-boende

Humana, marknadsledare inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg, med verksamheter inom LSS-boenden, äldreomsorg samt förskola/skola/korttidsboende för barn med flerfunktionshinder förvärvar FUGA omsorg AB (Fuga).

Fuga bedriver arbetsinriktad daglig verksamhet i Sollentuna. Verksamheten är valbar för personer som bor i Järfälla eller Sollentuna kommun och som fått insatsen daglig verksamhet beviljad enligt LSS § 9:10. Det pedagogiska förhållningssättet hos Fuga utgår från grundprinciperna inom TEACCH, med tydliggörande pedagogik som verktyg i stöd och anpassning.

Förvärvet av Fuga innebär att Humana nu breddar sitt erbjudande inom LSS och växer inom segmentet daglig verksamhet. Vår ambition är att ytterligare växa segmentet daglig verksamhet inom Humana. Fuga kommer att ingå i division LSS med Emanuel Södervall som regionchef.

Fuga som startades 2013 har 46 platser, ca 10 anställda och omsätter nästan 9 miljoner. Läs mer på www.fugaomsorg.se.

Övertagandet gäller från och med nu, och innebär inga förändringar för den dagliga verksamheten.

- Vi önskar Fuga varmt välkomna till Humana-familjen, säger Claus Forum affärsområdeschef Individ och familj.- Vi ser fram emot att tillsammans med Fuga ytterligare utveckla vår LSS-verksamhet, inte minst inom segmentet daglig verksamhet. Att knyta Fugas kompetens till oss ligger helt i linje med den framtida utveckling vi ser för LSS inom Humana.

Sök jobb här